india reis

OPTELSOM:

Vliegticket (retour) Delhi       € 499
4 binnenlandse vluchten       € 160                 Hotels                                      € 498            Auto met privechauffeur       € 252
Uitgaven ter plaatse*             € 863
                                                ———— +
                                                 € 2273 p.p.

*eten/drinken, entrees, attracties etc.

jouw droomreis door india

Wil jij.....
met een prive chauffeur door Rajasthan langs luxe hotels met aansluitend een strandweek in Goa?

Maak dan deze reis, want ik geef als rapportcijfer........ een 10 !

Intinerary

Dagschema

1    Vlucht met Al Italia naar Delhi (499 €)
2    Delhi
14   Agra
15   Agra
16   Delhi
17   Vlucht naar Varanasi (Air India 38€)
18   Varanasi
19   Vlucht naar Mumbai ( Air India 47€)
20   Mumbai
21   Mumbai
22   Vlucht naar Goa/ Dabolim ( Air India, 26€) taxi naar Palolem
23   Palolem
24   Palolem
25   Palolem
26   Palolem
27   Palolem
28   Vlucht naar Delhi ( Air India, 50€)
29   Vlucht via Rome naar Amsterdam

Tip  :

The Pearls of India is een organisatie waar je een auto met airco en chauffeur kunt huren voor 36€ per dag. Alles is inbegrepen, zelfs benzine, tol en de slaapplaats van de chauffeur!

Dit is mijn review op hun site:

Wij hebben in 2018 een geweldige rondreis gemaakt van 2 weken door Rajasthan. Onze chauffeur was Raju Bhuti, een uitstekende chauffeur die rustig reed en waarbij we ons geen moment onveilig hebben gevoeld. Het was eenvoudig om met hem te communiceren via whatsapp. Zijn auto was brandschoon en werd iedere dag opnieuw gepoetst en voorzien van 2 flessen water. Hij heeft ons veel laten zien en stelde zich bescheiden op. Hij regelde zelf een slaapplaats in het hotel in het chauffeursverblijf of in een pension. Alles was inbegrepen in de prijs, zowel de benzine, het parkeren, het verblijf van de chauffeur en de tol. Wij kunnen Raju en deze organisatie van harte aanbevelen!

India Taj Mahal

Day to day

Uitgebreid dagverslag

15 juli
Onze vlucht met AlItalia vertrok vanaf Schiphol(499€). Inchecken ging vlot en het boarden ging op tijd. Maar eenmaal in het toestel werd omgeroepen dat we nog 45 min. aan de grond bleven i.v.m. de drukte in het luchtruim.
Daardoor werd de aankomsttijd in Rome ook de vertrektijd van de aansluitende vlucht! Gelukkig zaten er meer mensen met Delhi als eindbestemming in het toestel en stond het grondpersoneel klaar om ons naar de gate te begeleiden waar het vliegtuig naar Delhi stond te wachten. Keurig geregeld door Alitalia!
Het was een splinternieuw toestel en het eten was ook prima, een Indiase vega maaltijd .
Na een turbulentieloze vlucht van 7u landden we in Delhi om 23u, plaatselijke tijd 2.30u , dus er is maar 3,5u tijdsverschil. Het was midden in de nacht nog 30 gr!
De shuttleservice van het hotel stond keurig met een naambord op ons te wachten en na een rit van een half uur waren we in hotel City Star (30€ p.kamer p.nacht).

Tip : Voorkom een Delhi-Belly door:

-Een restaurant te kiezen uit de top 5 van Tripadvisor

-Eet vegetarisch!

16 juli
Na het ontbijt kwam er een telefoontje: de chauffeur van “The pearls of India” stond al beneden te wachten. Raju is een aardige vent en een prima chauffeur, want het verkeer in Delhi met 30 miljoen inwoners is 1 grote chaos. Hij heeft ons de hele dag langs alle highlights van Delhi gereden, o.a. naar de crematieplaats van Ghandi.
Het was zo grappig: overal vroegen mensen of ze met mij op de foto mochten of ze deden het stiekem.
‘s Avonds zijn we nog over de nightbazar gelopen en hebben we al flink ingekocht:
2 sari’s, 2 kussenhoesjes en ‘echte’ Ray Ban zonnebrillen.
Daarna hebben we een heerlijke vega rijsttafel gegeten bij Tadka, nr 63 van de 12.347 restaurants van Delhi op tripadvisor.nl voor 8€ incl.drankjes.
Morgen begint de rondreis door Rajasthan!

17 juli
Vandaag stond Raju om 8.30u klaar voor de lange rit naar Mandawa
( 245km/5.30u).
Onderweg kwamen we langs een monkey tempel waar we veel foto’s hebben gemaakt van kleurig geklede dames maar waar ook weer veel mensen met mij op de foto wilde, het blijft gek.
Om 16u kwamen we aan bij het hotel, een oude haveli (koopmanshuis) met veel wandschilderingen, heel sfeervol.
Hotel Mandawa Haveli, 20€ pkpn.
Om 17u kwam een gids voor een stadswandeling langs het fort, tempels, waterputten en nog meer haveli’s, waarvan sommige afbeeldingen ruim 200 jaar oud waren maar er waren ook andere uit het begin van de vorige eeuw met treinen en vliegtuigen, was erg leuk. Het was nog steeds erg warm, 38 gr!
We hebben lekker gegeten op het dakterras van restaurant nr. 1 op tripadvisor.

18 juli
In de volgende plaats Bikaner  ( 250km / 4.50u) had ik een kamer in het voormalig paleis van de maharadja gereserveerd:
Hotel Laxmi Niwas Palace ,34€ pkpn.
We kregen een supergrote kamer en hebben eerst even gezwommen in het zwembad.
Om half 3 kwam Raju voorrijden en gingen we eerst naar het maharadja museum in het fort. Je kon behalve alle kamers ook veel gebruiksvoorwerpen zien, o.a. zo’n draagstoeltje dat op de rug van een olifant past.
De 2e stop was bij het camel breeding center. We weten nu alles van kamelen, heb nog een ritje gemaakt, kamelenmelk geproefd en een ijsje wat daarvan gemaakt was.
De laatste stop was bij de rattentempel. Daar lopen 1000+ ratten omdat ze geloven dat ze een reïncarnatie zijn van familieleden. Ze worden gevoerd en het was er smerig, brrrr. De Indiërs lopen daar gewoon op blote voeten, maar wij huurden een soort overschoenen.
Terug in het hotel hebben we een borrel genomen in de bar die vol hing met jachttrofeën zoals een tijger en leeuwenhuiden, een krokodil en de kop van een neushoorn.
Het diner in het hotel was lekker.

19 juli
Na het ontbijt hebben we eerst nog een paar uur bij het zwembad gelegen, en om 12u kwam Raju voor de rit naar Jaisalmer (316km / 5.30u).
Onderweg stopten we bij een tempel waar het zo druk kon zijn (maar nu was het stil) dat er rijen dranghekken stonden zoals in de Efteling. Het was er bloedheet, ik schat 40gr. Bij aankomst in het hotel met de vreemde naam Tokyo Palace (16€ pkpn) kregen we een upgrade naar een luxe kamer met uitzicht op het fort.
We hebben heerlijk gegeten op het dakterras voor 7,50€ totaal!

20 juli
Vanmorgen kwam Raju met een gids voor een rondrit langs mooie plekjes.
De 1e stop was bij het meer. 3 weken geleden stond het meer bijna droog, maar door de hevige regenval ( vannacht heeft het ook geonweerd en gegoten) stond het weer vol. Er zwommen enorme catfish in.
Daarna gingen we naar het fort met 99 torens waar we een uur gewandeld hebben langs o.a. de Jain tempels. Veel gebouwen zijn ruim 400 jaar oud en hebben zandsteen versiering wat op houtsnijwerk lijkt, erg mooi. Als laatste bezochten we de bazaar en na 4u wandelen in de hitte waren we behoorlijk versleten.
‘s Middags hebben we eerst lekker in het zwembad gezwommen en geluierd. Om 16u vertrokken we naar het dorpje Khuri in de woestjn voor een kamelenrit bij zonsondergang.
Was superleuk, hele aardige mensen, het weer zat mee en de kameel ging zelfs nog in draf!

21 juli
Om 8.30u stond Raju klaar voor de rit naar Jodhpur  (283km / 4.30u).
De naam is hetzelfde als die beige paardrijbroeken die hier oorspronkelijk vandaan komen. Onderweg stonden/lagen veel koeien gewoon op de snelweg of op de middenberm. Raju vertelde dat het ‘ natural airco’ is omdat ze lekker in de wind staan van de passerende auto’s en zo minder last van vliegen hebben.
Om 13u kwamen we aan bij 5*hotel Indana palace (47€ pkpn) waar voorbereidingen aan de gang waren voor een bruiloft. Overal stonden boeketten bloemen, het hele hotel rook ernaar en op de binnenplaats werd een tent van bloemen gebouwd.
We kregen een grote luxe kamer, het is echt een heel mooi hotel met geweldige service.
Na wat uurtjes luieren bij het zwembad gingen we naar de bazaar bij de clocktower. Het was daar enorm chaotisch, de auto’s, brommers, tuktuks en paard en wagens reden rakelings langs elkaar en wij liepen ertussen. We hebben vers gebakken pittige!! samosa’s gegeten (0,20€ ), kruiden en mango’s gekocht.
We aten bij een rooftoprestaurant met uitzicht op  het fort.
In de schemering kwamen grote vliegende honden laag over.
Terug in het hotel was de huwelijks ceremonie net begonnen, een Indiër trouwde met een Oekraïense dame.

22 juli
Als eerste gingen we naar het fort van Jodhpur waar we met een audiotour rondgelopen hebben. We dachten het in een uurtje wel gezien te hebben maar hebben er ruim 3u gelopen, het was echt interessant.
Het uitzicht over de stad was prachtig, want Jodhpur is de blauwe stad, veel huizen/ daken zijn blauw geverfd. Vroeger alleen de huizen van een hoge kaste, nu doet iedereen het, ook voor bescherming tegen de hitte en om insecten te weren.
In de museumshop hebben we een flesje geurolie gekocht, het rook zoals het parfum Opium van YSL.
Daarna bezochten we Jaswant Thada, een memorial en crematieplaats van de maharadja’s. Binnen hingen afbeeldingen van maharadja’s  die teruggingen tot de 13e eeuw.
Vervolgens zijn we naar Mandola gardens gereden waar oude Cambodja achtige tempels staan en blackface apen leven. Omdat het zondag was was het superdruk in het park en na een uurtje waren we het wel zat want iedereen wilde weer met ons op de foto.
Terug in het hotel hebben we nog even gezwommen en ‘s avonds veel te veel bij het buffet gegeten.

23 juli

Om 9u vertrokken we richting  Udaipur (250km/5u).
Eerst was het woestijnlandschap saai, maar bij Ranakpur werd het heuvelachtig en veel groener. We hebben daar een Jain tempel bezocht met Kamasutra afbeeldingen, heel interessant;). In Udaipur stopten we nog bij de Queens garden, een mooie tuin met een lotus vijver.
De auto kon vanwege de smalle straatjes niet bij het hotel komen, dus werd de bagage overgeladen in een tuktuk die ons voor de deur afzette.
Hotel Udaigarh, 41€ pkpn. Het dakterras met zwembad kijkt uit over het meer, heel mooi.

24 juli
Het ontbijt was op het dakterras waar foto’s hingen van de film Marigold hotel, een aantal scenes waren hier opgenomen, zo leuk!
Het hele stadje figureert ook in de James Bond film Octopussy (als hij op een motor door de straten scheurt). Na het ontbijt gingen we naar het City Palace. Er was veel te zien en we hebben er 2u rondgelopen. Daarna hebben we een boottocht gemaakt over Lake Pichola met een tussenstop op een eilandje.
We hebben de kleurrijke bazaar bezocht  (ook hier overal koeien op straat ) en nog even gezwommen.
Om 19u begon een culturele dansshow, die was zoals al die voorstellingen zijn, heel toeristisch.
Tenslotte gingen we eten in een restaurant aan het water met uitzicht op de verlichte stad.

25 juli
Vanmorgen bracht de tuktuk ons naar de P-plaats waar Raju stond te wachten voor de rit naar Pushkar (280km/4.30u).
We sliepen in  Hotel Sajjan Bagh (22€ pkpn)
Het is een bedevaartsoord voor de Hindi’s met de enige Brahma (=oppergod) tempel in de wereld. Ze bezoeken 1x in hun leven deze tempel en gaan zich vervolgens ritueel wassen in het heilige  meer.
Ik heb ook bloemetjes in het meer geofferd en voor de hele familie een lang en gezond leven gewenst. We hebben voor het eerst op straat gegeten bij een stalletje, maar die stond wel op nr.1 op tripadvisor! Vervolgens hebben we het donker zien worden met een gin/tonic van 2,50€ en een cola van 0,60€ op het dakterras van een café.

26 juli
De rit naar Jaipur was niet zo lang, 145 km/2.30u.
Vanmorgen bleek maar weer hoe gevaarlijk al die koeien op de snelweg zijn. Er was een ongeluk gebeurd, een koe was plotseling de weg opgestapt en een auto met 2 toeristen reed er vol op. Het was net gebeurd, die koe lag te creperen en de voorkant van de auto zat helemaal in elkaar. Wij hebben die 2 Italiaanse toeristen die in de auto zaten meegenomen naar Jaipur, hun chauffeur moest achterblijven om alles ter plekke af te handelen.
De ontvangst in hotel Shahpura house, het voormalig verblijf van de royal family was top: welkomstdrankje, stip op je voorhoofd, bloemenkrans én een free upgrade naar een royal suite. En dat alles voor 20€ per nacht incl. ontbijt!
De volgende stop was Amber fort,  heel indrukwekkend op een heuvel gelegen. Op de binnenplaats kon je voor 2,50€ segway les krijgen en daarna 2 rondjes rijden. Die kans kon ik natuurlijk niet laten lopen en het ging best goed voor een 1e keer!
Op de terugweg maakten we nog een stop bij het waterpaleis.
‘s Avonds lekker gegeten, Raju zette ons af en we zijn met de tuktuk terug naar het hotel gegaan.

Vrijdag 27 juli
De ochtend werd gevuld met de highlights van Jaipur, o.a. een bezoek aan het paleis van de wind en het waterpaleis.
‘s Middags hebben we een paar uur gerelaxt bij het zwembad en daarna nog wat geshopt in de bazaar en gegeten bij een geweldig rooftop restaurant waar we behandeld werden als de maharadja en de maharani. Er werden eerst 2 banken en een lage tafel neergezet, een airco apparaat werd erbij geplaatst, de gin/tonic en het bier kwamen in een champagnekoeler, we kregen allebei een tulband op, het eten, the royal thali kwam in zilveren schaaltjes en smaakte ook nog eens prima.
We moesten 12,50€ afrekenen en na afloop regelde de eigenaar ook nog een goedkope taxi terug naar het hotel.

28 juli
Vandaag is het zover, eindelijk naar Agra en de Taj Mahal! (240km/4.15u)
Onderweg stopten we eerst bij Abaneri, een waterput met trappen van 20m diep uit de 8e! eeuw.
Daarna hebben we ruim een uur rondgelopen bij Fatehpur Sikri, een ommuurde stad met een paleis uit de 16e eeuw. Het was er bloedheet, ik was vergeten dat je kan zweten vanuit je knieën, het liep er met straaltjes uit.
Aan het eind van de middag kwamen we bij het hotel, het Imperial Palace. De naam klinkt goed maar het is wel een beetje vergane glorie uit de koloniale tijd.
Nog even gezwommen en na het eten op tijd slapen want…..

29 juli
De wekker ging om 5u, want bij zonsopkomst is de Taj Mahal op z’n mooist. En dat is zo! Jeetje, ik had niet gedacht dat het zo indrukwekkend was, echt P-R-A-C-H-T-I-G !!! Er komen alleen maar superlatieven in je op, zo indrukwekkend!
Je blijft kijken en veel te veel foto’s maken. Eerst was het bewolkt maar na een uur kwam de zon toch door, wat een geluk!
Na 3 uur namen we met moeite afscheid, hebben nog een miniatuurtje van de Taj gekocht en gingen toen terug naar het hotel voor het ontbijt.
Daarna gingen we een paar uur luieren bij het zwembad.
‘s Middags hebben we nog het fort bezocht waar keizer Shah Jahan, de opdrachtgever voor het bouwen van de Taj (een mausoleum voor zijn geliefde 3e vrouw die overleed tijdens de geboorte van hun 14e kind) gevangen was gezet door zijn zoon. Hij en nu wij hadden daar mooi uitzicht op de Taj aan de rivier.
Het was een ritje van 10 min. maar nu kostte het een uur, zo’n chaos was het op de weg. Ze maken van 2 banen rustig 5 banen en zetten het tegemoetkomende verkeer daardoor volledig klem. Uiteindelijk zijn we uitgestapt en het laatste stuk maar gaan lopen. Toen we terugkwamen was de chauffeur net aangekomen!
Daarna gingen we nog naar de baby Taj en de tuin Mehtab Bagh, ligt aan de overkant van de rivier en heeft mooi uitzicht op de achterkant van de Taj Mahal. Daar hebben we gezeten tot de zon onderging.

30 juli
En wat hadden we een geluk gisteren! Het regent vandaag, was toch minder leuk geweest om zo de Taj Mahal te bezoeken!
Om 9u stond Raju klaar voor de rit terug naar Delhi (210km/3.15u)
Het hotel (Roseate house, 80€ pkpn) was vlak bij het vliegveld, was supermodern en had een hoog vd Valk gehalte van de luxe categorie met een infinity pool op het dak.
We namen met een behoorlijke tip afscheid van onze geweldige chauffeur Raju, zijn taak zat er op en de helft van onze reis ook.

31 juli
Na een topontbijt met zelfs verse (drink)kokosnoten vlogen we in ruim een uur met Air India naar Varanasi(38€).
Bij aankomst was het zwaar bewolkt en af en toe miezerde het.
De shuttleservice stond klaar met een naambord dus dat ging vlot totdat er een verkeerschaos ontstond voor een spoorwegovergang, want zodra een wachtrij ontstaat gaan de auto’s je links en rechts voorbij en proberen ze van een 1-baansweg een 4-baansweg te maken en dat gaf een uur oponthoud.
Het Ganpati guesthouse (27€ pkpn) ligt aan de Ganges in de autoloze zone, dus moesten we uitstappen en nog 10 min. lopen maar gelukkig stonden er dragers te wachten voor de koffers.
Het was heel druk in Varanasi want er was net een holy festival begonnen.
Na het inchecken zijn we eerst naar een ghat (plek aan de Ganges met trappen) gegaan waar crematies plaatsvinden. Als je er naar toe loopt kom je regelmatig groepen tegen die een lichaam op een brancard van bamboe vervoeren. Omdat dit de belangrijkste en drukste crematie plek is ( meer dan 100 per dag ) worden de lichamen in een soort ovens verbrand. Het was indrukwekkend.
Daarna zijn we door de bazaar gelopen en om 19u begon een ceremonie met muziek en dans ter ere van de Ganges. Het was heel druk maar we hadden een goede plek.
Tenslotte nog een heerlijke thali (soort rijsttafel) gegeten voor de ongelofelijke prijs van 1,60€ pp!

1 aug
We ontbeten op het dakterras met uitzicht op de Ganges, maar helaas ging het weer miezeren. India is al niet erg schoon, maar door de regen werd het nog smeriger in de straten, bah!
We gingen eerst naar een andere ghat waar ook crematies plaatsvinden en deze plek was nog indrukwekkender dan gisteren omdat hier nog brandstapels gebouwd worden op de trappen aan de rivier. Toen wij er waren werden er 3 crematies uitgevoerd . Eerst werd het lichaam ondergedompeld  in de Ganges, dan werd de stapel opgebouwd, het lichaam werd ontdaan van alle gekleurde doeken zodat alleen witte overbleven en zo werd het op de brandstapel gelegd, nog meer hout erop  en vervolgens werd het aangestoken. Je zag echt heel veel, je voelt je een voyeur maar alles en iedereen staat te kijken en de koeien en de geiten lopen ook overal tussendoor. En het was er zo smerig, brrrr. Overal vliegen en restanten schuiven ze zo de rivier in.
Daarna namen we een tuktuk naar een ghat waar je een boottocht kon maken, maar het water van de Ganges stond heel hoog en de stroming was te sterk dus de boten gingen niet. Bovendien was het rotweer.
Vervolgens hebben we koffie gedronken in een leuk cafeetje, door de bazaar gelopen waar we op aanraden van de Lonely Planet lassi (yoghurt) gegeten hebben. Als de LP het niet aanbevolen had hadden we het nooit gedurfd om daar te eten, zo’n hole in the wall ding. Terwijl we er zaten te eten kwam er 2x zo’n groep met een lichaam voorbij, echt bizar.
‘s Avonds weer een rivierceremonie bezocht bij een andere ghat. Dit keer zaten we te kijken vanaf een boot en het was toch weer leuk om mee te maken. Alleen al mensen kijken die zichzelf onderdompelen in de rivier of een drijvend bloemenkaarsje offeren. We zagen ook nog een kleine slang zwemmen.

2 augustus
Vanmorgen zijn we met de taxi van het hotel naar het vliegveld gegaan. Was iets duurder, maar inclusief kofferdragers dus de keus was niet moeilijk.
Na een vlucht van 2u kwamen we aan in Mumbai (Air India, 47€).
En wat een verschil, hier lopen geen koeien op straat (dus geen vlaaien+vliegen)en  geen tuktuks, het is een veel modernere stad met hoogbouw.
Het hotel ligt midden in het centrum:
Residency Hotel Fort, 50€ pkpn.
Omdat we even currymoe waren hebben we bij de Mac gegeten waar alleen kip op het menu staat, rund eten ze hier niet. En even afkloppen, maar ik heb nog steeds geen darmproblemen!
Daarna zijn we naar een bollywood film gegaan. Was alleen Hindi gesproken, maar het was makkelijk te volgen en een leuke ervaring.

3 augustus
Vanmorgen zijn we langs allerlei koloniale gebouwen naar de Gateway of India gelopen, een grote poort aan zee. Daarna hebben we het Taj Mahal palace hotel bewonderd waar allerlei beroemdheden gelogeerd hebben maar waar ook een aanslag plaatsgevonden heeft.
‘s Middags hebben we een taxi genomen naar een grote shopping mall. Na een heerlijke seafood pad thai zijn we weer met een taxi terug naar het hotel gegaan.

4 augustus
Vandaag stond Fashion street op het programma, klinkt beter dan het was. Het waren stalletjes met veel dezelfde  kleding, niet echt bijzonder. Daarna zijn we naar de overdekte markt gelopen, daar waren we net op tijd want ineens viel de regen met bakken uit de hemel. In het textiel gedeelte keek je je ogen uit, sari’s te koop in de mooiste kleuren. Ik heb er toch nog 1 gekocht, geen idee wat ik er mee zal doen maar 6m stof voor 7,50€ kon ik toch niet laten liggen.
Vervolgens hebben we een taxi naar het Irish house genomen waar happy hour was. Heerlijke mojito’s gedronken en ook lekker fish & chips gegeten.

5 augustus
We zijn met een uber naar het supermooie vliegveld gegaan en zijn vervolgens na een uurtje in Dabolim geland (Air India, 26€).
De shuttle stond keurig te wachten en na 1,5u kwamen we aan in Palolem. Inmiddels was het donker en om naar ons adres te komen aan het strand moesten we een stukje door het zand lopen:
Alegro beach homes, 26€ pkpn).
De vissersboten kwamen ook net terug en de netten werden op het strand leeggemaakt. Was een leuk gezicht.

6 augustus
Het is helaas zwaarbewolkt maar ons huisje ligt schitterend aan het strand met een veranda en een tuintje pal aan zee.
Het dorpje is gezellig met restaurantjes en winkeltjes, alleen het weer werkt niet mee. We hebben nog wel in zee gezwommen en verder wat gewandeld en gelezen.

7 augustus
Vanmorgen was het nog even zonnig maar al snel trok het weer dicht. Af en toe valt een stortbui maar die duren gelukkig niet lang. We hebben een wandeling gemaakt naar de rivier en toch ook weer lekker in zee gezwommen.  Gelukkig is het een levendig plaatsje met leuke restaurantjes en de vis komt elke dag aan op het strand dus hier eten we alleen nog maar vis.
Gisteren Kingfish en vandaag haai.

Goa strand

8 augustus
Na een heerlijk ontbijt hebben we een scooter gehuurd  (een hele dag voor 3,75€!) en zijn we door de omgeving gaan toeren. Qua landschap doet het denken aan Bali en de mensen zijn erg vriendelijk. Aan het eind van de middag hebben we nog even gezwommen en een mojito gedronken bij de strandbar.
Vanavond stonden kingprawns op het menu.

9 augustus
Vanmorgen was het weer zwaar bewolkt, toen viel een stortbui en daarna hadden we gelukkig een paar uur zon.
Lekker in zee gezwommen en aan het eind van de middag bij de strandbar mojito’s gedronken. Het diner was een heerlijke kingfish.

10 augustus
Na een stortbui is het zowaar mooi weer geworden tot 15u, toen betrok het weer. Het zand is te nat om op te liggen, de vloed komt hoog het strand op. Gelukkig hebben we ons eigen tuintje aan zee! De zee lijkt op de Nederlandse Noordzee qua kleur en golven. Vanavond lekker weer vis gegeten. We twijfelden nog of we voor de baby hamerhaai zouden gaan, maar hebben toch voor de red snapper gekozen.

11 augustus
Voor de laatste keer ontbeten bij Seagull (vers sapje, omelet met toast, porridge en koffie voor 2,75€) ,nog een uurtje in de zon gezeten en gezwommen en vervolgens zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan.
Na een rustige vlucht van 2,5u landden we in Delhi (Air India, 50€)
Met een uber zijn we naar het 5* Oberoi Maidens hotel gegaan ( 58€ pkpn). Het hotel is prachtig en ja, we kregen weer een upgrade naar een suite!

JAPAN

12 augustus
Na het ontbijt zijn we met de metro naar de central market gegaan voor het  laatste rondje shoppen. We zijn goed geslaagd en na 1,5u gingen we met de metro naar een andere markt. Die was ook leuk, ook weer geslaagd en om 15u gingen we terug richting het hotel.
We mochten de kamer tot 16u houden, maar T regelde dat we nog tot 18u konden blijven. Was superfijn! We zijn eerst nog gaan zwemmen, kregen nog een welcome pool drink en gingen daarna douchen en inpakken.
Om 18u zijn we in de bar gaan zitten (happy hour!) en om 20u gingen we eten. Eerst 2 voorgerechten en daarna  thai curry , maar die was zo heet dat het bijna oneetbaar was en daarom bood de ober aan om fruit en zoetigheid van het buffet te eten om te blussen .
Achteraf hebben ze die curry ook van de rekening gehaald. Erg aardig!
Vervolgens hebben we de tijd stukgeslagen in de lobby en om 23.45u hebben we een uber besteld naar het vliegveld voor de nachtvlucht naar Rome/Ams waar we maandagmiddag om 16.40u zijn geland.
Het zit erop, het was een geweldige reis.